O soutěži

CENA KVALITY

Registrace

Všechny e-shopy se službou a certifikátem Ověřeno zákazníky jsou automaticky registrovány.

Zapojené obchody si do 29. 2. 2024 zvolili soutěžní kategorii.

Při nezvolení kategorie jsme ji e-shopu přiřadili, případně změnili na vhodnější, aby korespondovala s většinovým sortimentem, který e-shop prodává.

Kdo vybírá

Vítěze a finalisty vyhlašujeme na základě hodnocení v Ověřeno zákazníky.

Hodnocení

Na základě vyplněných dotazníků spokojenosti za uplynulý rok.

Kritéria:

- procento doporučujících zákazníků
- počet hodnocení

Vyhlašujeme

Vítěze a dva finalisty ve 13 hlavních kategoriích.

Vítěze a finalisty ve 47 podkategoriích (seznam soutěžních kategorií níže).

Absolutního vítěze - nejkvalitnější e-shop roku 2023.

Ocenění

Vítězové hlavních kategorií obdrží skleněnou cenu.

Absolutní vítěz Ceny kvality obdrží rovněž skleněnou cenu.

Všichni vítězové a finalisté mohou používat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2023 Cena kvality.

Soutěžní kategorie

Pokud si nejste jisti, kam váš e-shop zařadit, podívejte se na obsah soutěžních kategorií dle následujícího seznamu.

Auto-moto Bydlení a design Dětské zboží Dům a zahrada Elektro Erotické zboží Hobby Krása a zdraví Móda a doplňky Obchodní domy Sport a fitness Výpočetní a telekomunikační technika Zábava a volný čas
  • Autodíly
  • Autodoplňky
  • Moto
  • Pneumatiky
  • Bytové doplňky
  • Koupelny
  • Kuchyně
  • Dětské zboží
  • Dílna
  • Nábytek
  • Osvětlení
  • Stavebniny
  • Topení
  • Zahrada
  • Bílé zboží
  • Foto
  • TV, video, audio
  • Erotické zboží
  • E-kouření a tabák
  • Galanterie
  • Hudební nástroje
  • Chovatelství
  • Ruční práce a tvoření
  • Rybaření
  • Kosmetika
  • Oční optika
  • Parfémy
  • Zdraví
  • Módní doplňky
  • Oblečení
  • Obuv
  • Obchodní domy
  • Fitness
  • Sportovní vybavení
  • Sportovní výživa
  • Hry a herní zařízení
  • Kancelářské potřeby
  • Mobily a GPS
  • PC a příslušenství
  • Software
  • Tiskárny a příslušenství
  • Dárky a zábava
  • Filmy a hudba
  • Jídlo a nápoje
  • Knihy a e-čtení
  • Masky a kostýmy
  • Zážitky

CENA POPULARITY

Registrace

E-shopy na Heurece jsou do soutěže registrovány automaticky na základě nominace od uživatelů.

Zapojené obchody si do 29. 2. 2024 zvolili soutěžní kategorii.

Při nezvolení kategorie jsme ji e-shopu přiřadili, případně změnili na vhodnější, aby korespondovala s většinovým sortimentem, který e-shop prodává.

Kdo hlasuje

Internetoví uživatelé v období od 1. 12. 2023 do 29. 2. 2024 výběrem až 3 nejoblíbenějších e-shopů v hlasovacím formuláři.

Každý uživatel smí hlasovat pouze jednou. Další hlasy od stejného uživatele budeme vyřazovat.

Hodnocení

Na základě sečtení hlasů dle uživatelské oblíbenosti.

Povoleno: vyzývat své uživatele k hlasování např.: skrze newslettery, bannery, jiné reklamy (TV, radio).

Zakázáno: spotřebitelské soutěže, kupování hlasů prostřednictvím slev či jiná zvýhodnění. Obchody, které poruší tyto podmínky, máme právo ze soutěže vyřadit (viz pravidla níže - bod 6.7.).

Vyhlašujeme

Vítěze ve 13 kategoriích.

Absolutního vítěze Ceny popularity (s celkově nejvyšším počtem hlasů).

Ocenění

Skleněnou cenu obdrží absolutní vítěz Ceny popularity.

Všichni vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Vítěz ShopRoku 2023 Cena popularity.

Soutežní kategorie

Vybírat můžete z následujících kategorií, které korespondují s hlavními kategoriemi v Ceně kvality.

  • Auto - moto
  • Elektro
  • Móda a doplňky
  • Zábava a volný čas
  • Bydlení a design
  • Erotické zboží
  • Obchodní domy
  • Dětské zboží
  • Hobby
  • Sport a fitness
  • Dům a zahrada
  • Krása a zdraví
  • Výpočetní a telekomunikační technika

CENA HEUREKY

Registrace

Probíhala od 1. 12. 2023 do 29. 2. 2024 zde na webu.

Kdo hlasuje

Odborná porota složená z předních osobností českého a slovenskeho e-commerce trhu.

Hodnocení

O cenu se mohou ucházet e-shopy, které jsou něčím výjimečné, stojí za nimi zajímavý příběh, přispívají k sociální integraci nebo jsou jakkoliv unikátní.

Vyhlášení

Vyhlašujeme prvních 5 finalistů.

Ocenění

První 3 e-shopy v pořadí získají na pódiu skleněnou cenu s umístěním. E-shopy na 4. a 5. místě získají skleněnou cenu pro finalisty.

Finalisté i vítěz jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2023 Cena Heureky.

Odborná porota pro Cenu Heureky

David Chmelař
CEO Heureka Group
Jan Vetyška
Výkonný ředitel APEK
David Špinar
CEO Miton
Tomáš Lebrun
Educator/PhD candidate, Department of Management and Marketing, ČZU
Martina Kafková
zakladatelka eventové agentury M-ocean
Petr Bláha
CEO Disivo
Ondřej Volák
Spolumajitel a destilátér společnosti Garage22 Prague Distillery
František Štrupl
Retail Industry Head Google CZ & SK
Martin Prunner
Country manager CZ I SK I HU PayU GPO

CENA UDRŽITELNÉHO E-SHOPU

Registrace

Vzniká automaticky po získání certifikátu Udržitelný e-shop, který musí být platný k 29. 2. 2024.

Kdo hlasuje

Porota složená z odborníků zabývajících se udržitelností.

Hodnocení

Ocenění mohou získat e-shopy s uvědomělým přístupem založeným na udržitelném provozu, e-shopy etické nejen k zaměstnancům a zákazníkům, ale i šetrné k životnímu prostředí.

Vyhlašujeme

3 nejudržitelnější e-shopy.

Ocenění

První 3 umístění získají skleněnou cenu.

Oceněným e-shopům se také zobrazí ikonka ShopRoku - Udržitelný e-shop na webu Heureky.

Odborná porota pro Cenu Udržitelného e-shopu

Jakub Málek
Jednatel společnosti PEYTON legal, advokátní kancelář s.r.o.
Dan Heuer
CEO Fair Venture & Impact metrics
Prof. Ing. Vladimír Kočí, Ph.D., MBA
Jednatel společnosti LCA Studio, s.r.o.
Marcel Gajdoš
Generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko
Andrea Šipošová
Head of Cards, VÚB
Laura Mitroliosová
CEO CIRA Advisory
Erika Duchanová
Výkonná ředitelka Czech Business Council for Sustainable Development

VISA SPECIAL AWARD

Registrace

Vzniká automaticky pro e-shopy, které v roce 2023 působily na Heureka Marketplace.

Kdo hlasuje

Porota složená z odborníků na Heureka Marketplace.

Hodnocení

Každé kritérium je ohodnoceno body s různou váhou, na jejichž základě vyhlásíme nejúspěšnějšího obchodníka na Heureka Marketplace.

Díky různě bodovaným hodnotám mohou vyhrát i menší nebo méně známé e-shopy.

Kritéria:

- obrat na Heureka Marketplace
- hodnocení uživatelů
- počet uskutečněných objednávek
- délka využívání Heureka Marketplace

Vyhlašujeme

Jednoho vítěze s nejvyšším počtem získaných bodů.

Ocenění

Absolutní vítěz získá skleněnou cenu.

PODMÍNKY SOUTĚŽE SHOPROKU 2023

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto podmínky upravují pravidla soutěže ShopRoku 2023 (dále jen „Soutěž“) a společně s dalšími informacemi k Soutěži, dostupnými na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“, stanovují úplná pravidla Soutěže (dále jen „Podmínky soutěže“).

2. Pořadatel soutěže

2.1. Pořadatelem Soutěže je společnost Heureka Group a.s., se sídlem Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8, IČO 078 22 774, která je provozovatelem nákupního rádce Heureka.cz (dále jen „Pořadatel soutěže“).

3. Termín konání soutěže

3.1. Soutěž bude probíhat od 1. 12. 2023 do 29. 2. 2024. Visa special award se hodnotí za období od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2023.

3.2. Vyhlášení vítězů a finalistů se uskuteční v dubnu 2024. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo změnit termín vyhlášení dle potřeby.

4. Soutěžní kategorie

4.1. Soutěž probíhá v 5 kategoriích, a to Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky, Cena Udržitelný e-shop a Visa Special Award.

5. Pravidla soutěže v kategorii Cena kvality

5.1. V kategorii Cena kvality mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které mají implementovanou službu Ověřeno zákazníky a jsou držiteli certifikátu „Ověřeno zákazníky“ v souladu s Obchodními podmínkami programu „Ověřeno zákazníky“ dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani/podminky-pouzivani-programu-overeno-zakazniky.

5.2. Soutěžit se bude ve 13 kategoriích a 47 podkategoriích, které jsou zveřejněné na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“.

5.3. Provozovatelé e-shopů musí zvolit kategorii/podkategorii, v rámci které mají zájem se svým e-shopem soutěžit, a to v administraci obchodu na portále Heureka.cz v záložce Cena kvality, přičemž každý e-shop může soutěžit pouze v 1 kategorii/podkategorii.

5.4. V případě, že k volbě kategorie/podkategorie dle předchozího odstavce ze strany provozovatele nedojde, bude e-shopu přidělena Pořadatelem soutěže.

5.5. Pořadatel soutěže si dále vyhrazuje právo přeřadit e-shop do jiné, vhodnější kategorie/podkategorie, pokud provozovatelem zvolená kategorie/podkategorie nebude korespondovat s většinovým sortimentem, který je na e-shopu nabízen.

5.6. Hlasování o finalistech a vítězích proběhne ze strany zákazníků, kteří budou hodnotit své reálné zkušenosti s nákupem v e-shopech za uplynulý rok.

5.7. V každé kategorii a podkategorii bude vyhlášen 1 vítěz a 2 finalisté. Ze 13 vítězů hlavních kategorií bude následně vyhlášen absolutní vítěz Ceny kvality.

6. Pravidla soutěže v kategorii Cena popularity

6.1. V kategorii Cena popularity budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy obchodníků, kteří jsou s těmito e-shopy registrováni na portálu Heureka.cz a odesílají na portál nabídky svého zboží a služeb způsobem dle čl. 3 Podmínek používání nákupní galerie Heureka.cz, dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-zakazniky/podminky-pouzivani-pro-zakazniky/podminky-pouzivani-nakupni-galerie-heureka.cz, a využívají režim PPC.

6.2. Soutěžit se bude ve 13 kategoriích, které jsou zveřejněné na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“.

6.3. Provozovatelé e-shopů musí zvolit kategorii, v rámci které mají zájem se svým e-shopem soutěžit, a to v administraci obchodu na portále Heureka.cz v záložce Cena popularity, přičemž každý e-shop může soutěžit pouze v 1 kategorii. Pro přidělení a změnu kategorie se uplatní pravidla uvedená v čl. 5.4. a 5.5. těchto Podmínek soutěže.

6.4. Hlasování se může účastnit každý internetový uživatel, a to prostřednictvím hlasovacího formuláře a kliknutím na potvrzovací link. Každý uživatel může přidělit svůj hlas 1 až 3 nejoblíbenějším e-shopům. Hlasovat přitom může každý uživatel jen 1krát. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo vyřadit hlasy uživatelů, u kterých zjistí nebo bude mít podezření na porušení výše uvedených pravidel.

6.5. Internetoví uživatelé mohou hlasovat pro jakýkoliv e-shop, a to i pro takový, který nesplňuje podmínku pro automatické zapojení do Soutěže dle čl. 6.1. těchto Podmínek soutěže.

6.6. E-shopy mohou aktivně vyzývat uživatele k hlasování v Soutěži. Povolenými způsoby prezentace je použití newsletterů či bannerů na stránkách e-shopu nebo jiné formy reklamy (TV, rádio apod.).

6.7. Nedovolenou formou prezentace je pořádání spotřebitelských soutěží, s cílem ovlivnit hlasování uživatelů. Dále se nesmí zejména kupování hlasů prostřednictvím slev na nákup v daném e-shopu (nebo v jiném e-shopu konkrétního obchodníka) či jiných zvýhodnění pro nákup v daném e-shopu (nebo v jiném e-shopu konkrétního obchodníka) apod. V případě porušení těchto pravidel můžou být e-shopy ze Soutěže vyřazeny nebo jiným obdobným způsobem v rámci Soutěže sankcionovány ze strany Pořadatele soutěže (zejména snížením počtu získaných hlasů). Hodnocení závažnosti porušení výše uvedených pravidel a volba důsledku je výhradně na rozhodnutí Pořadatele soutěže.

6.8. V každé kategorii bude vyhlášen 1 vítěz. Ze 13 vítězů hlavních kategorií bude následně vyhlášen absolutní vítěz Ceny popularity.

7. Pravidla soutěže v kategorii Cena Heureky

7.1. V kategorii Cena Heureky může být do Soutěže zapojený jakýkoliv e-shop, a to prostřednictvím přihlašovacího formuláře.

7.2. V kategorii Cena Heureky jsou hlavními kritérii pro výběr finalistů a vítězů zejména výjimečnost a zajímavost e-shopů.

7.3. Z nominovaných e-shopů bude odbornou porotou vybráno 5 nejlepších, z kterých budou následně vyhlášené první tři místa a dva finalisté.

8. Pravidla soutěže v kategorii Cena Udržitelný e-shop

8.1. V kategorii Cena Udržitelný e-shop mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které se účastní programu udržitelný e-shop a jsou držiteli certifikátu „Udržitelný e-shop“ v souladu s Podmínkami programu „Udržitelný e-shop“ dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani/podminky-uzivani-loga-udrzitelny-e-shop.

8.2. V kategorii Cena Udržitelný e-shop jsou hlavními kritérii pro výběr vítězů zejména přístup e-shopů k udržitelnému rozvoji, jejich aktivity a snaha o inovace v této oblasti.

8.3. Ze zapojených e-shopů budou odbornou porotou vybrány 3 nejlepší, z kterých každý získá ocenění vítěz kategorie Cena Udržitelný e-shop.

9. Pravidla soutěže v kategorii Visa Special Award

9.1. V kategorii Visa special award mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které v roce 2023 využívali Heureka marketplace.

9.2. V kategorii Visa Special Award jsou hlavními kritérii pro výběr vítězů:
- obrat na Marketplace
- hodnocení uživatelů
- počet uskutečněných objednávek
- délka využívání Marketplace

9.3. Ze zapojených e-shopů bude dle bodového ohodnocení vybrán nejúspěšnější, který získá ocenění vítěz kategorie Visa Special Award.

10. Závěrečná ustanovení

10.1. V případě zjištění nebo podezření na porušení těchto Podmínek soutěže některým e-shopem nebo jednání v rozporu s právními předpisy, může Pořadatel soutěže tento e-shop ze Soutěže vyřadit.

10.2. Na výhru v Soutěži nevzniká soutěžícím právní nárok.

10.3. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo kdykoliv v průběhu Soutěže rozšířit jakékoliv soutěžní kategorie/podkategorie.

10.4. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo Soutěž předčasně ukončit.

10.5. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo ve sporných případech rozhodnout s konečnou platností dle vlastního uvážení.

10.6. Pořadatel soutěže neodpovídá za jakékoliv technické problémy, které se v průběhu Soutěže v souvislosti s přihlašováním či hlasováním můžou vyskytnout.

10.7. Pořadatel soutěže nehradí soutěžícím žádné náklady, které jim v souvislosti s účastí v Soutěží vzniknou.

10.8. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo na změnu těchto Podmínek soutěže a jejich následné zveřejnění stejným způsobem, jakým byla Soutěž vyhlášená, a to kdykoliv v průběhu Soutěže.