Pravidla soutěže

PODMÍNKY SOUTĚŽE SHOPROKU 2024

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto podmínky upravují pravidla soutěže ShopRoku 2024 (dále jen „Soutěž“) a společně s dalšími informacemi k Soutěži, dostupnými na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“, stanovují úplná pravidla Soutěže (dále jen „Podmínky soutěže“).

2. Pořadatel soutěže

2.1. Pořadatelem Soutěže je společnost Heureka Group a.s., se sídlem Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8, IČO 078 22 774, která je provozovatelem webu Heureka.cz (dále jen „Pořadatel soutěže“).

3. Termín konání soutěže

3.1. Soutěž bude probíhat od 1. 12. 2024 do 28. 2. 2025. Visa special award a Značka roku se hodnotí za období od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2024.

3.2. Vyhlášení vítězů a finalistů se uskuteční v dubnu 2025. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo změnit termín vyhlášení dle potřeby.

4. Soutěžní kategorie

4.1. Soutěž probíhá v 7 kategoriích, a to Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky, Cena Udržitelného e-shopu, Visa Special Award, Agentura roku a Značka roku.

5. Pravidla soutěže v kategorii Cena kvality

5.1. V kategorii Cena kvality mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které mají implementovanou službu Ověřeno zákazníky a jsou držiteli certifikátu „Ověřeno zákazníky“ v souladu s Obchodními podmínkami programu „Ověřeno zákazníky“ dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani/podminky-pouzivani-programu-overeno-zakazniky.

5.2. Soutěžit se bude ve 14 kategoriích a 47 podkategoriích.

5.3. Provozovatelé e-shopů musí zvolit kategorii/podkategorii, v rámci které mají zájem se svým e-shopem soutěžit, a to v administraci obchodu na portále Heureka.cz v záložce Cena kvality, přičemž každý e-shop může soutěžit pouze v 1 kategorii/podkategorii.

5.4. V případě, že k volbě kategorie/podkategorie dle předchozího odstavce ze strany provozovatele nedojde, bude e-shopu přidělena Pořadatelem soutěže.

5.5. Pořadatel soutěže si dále vyhrazuje právo přeřadit e-shop do jiné, vhodnější kategorie/podkategorie, pokud provozovatelem zvolená kategorie/podkategorie nebude korespondovat s většinovým sortimentem, který je na e-shopu nabízen.

5.6. Hlasování o finalistech a vítězích proběhne ze strany zákazníků, kteří budou hodnotit své reálné zkušenosti s nákupem v e-shopech za uplynulý rok.

5.7. V každé kategorii a podkategorii bude vyhlášen 1 vítěz a 2 finalisté. Ze 14 vítězů hlavních kategorií bude následně vyhlášen absolutní vítěz Ceny kvality.

6. Pravidla soutěže v kategorii Cena popularity

6.1. V kategorii Cena popularity soutěží e-shopy, které jsou nominovány svými zákazníky pomocí formuláře.

6.2. Soutěžit se bude ve 14 kategoriích.

6.3. Provozovatelé e-shopů musí zvolit kategorii, v rámci které mají zájem se svým e-shopem soutěžit, a to v administraci obchodu na portále Heureka.cz v záložce Cena popularity, přičemž každý e-shop může soutěžit pouze v 1 kategorii. Pro přidělení a změnu kategorie se uplatní pravidla uvedená v čl. 5.4. a 5.5. těchto Podmínek soutěže.

6.4. Hlasování se může účastnit každý internetový uživatel, a to prostřednictvím hlasovacího formuláře a kliknutím na potvrzovací link. Každý uživatel může přidělit svůj hlas 1 až 3 nejoblíbenějším e-shopům. Hlasovat přitom může každý uživatel jen 1krát. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo vyřadit hlasy uživatelů, u kterých zjistí nebo bude mít podezření na porušení výše uvedených pravidel.

6.5. E-shopy mohou aktivně vyzývat uživatele k hlasování v Soutěži. Povolenými způsoby prezentace je použití newsletterů či bannerů na stránkách e-shopu nebo jiné formy reklamy (TV, rádio apod.).

6.6. Nedovolenou formou prezentace je pořádání spotřebitelských soutěží, s cílem ovlivnit hlasování uživatelů. Dále je zakázáno zejména kupování hlasů prostřednictvím slev na nákup v daném e-shopu (nebo v jiném e-shopu konkrétního obchodníka) či jiných zvýhodnění pro nákup v daném e-shopu (nebo v jiném e-shopu konkrétního obchodníka) apod. V případě porušení těchto pravidel můžou být e-shopy ze Soutěže vyřazeny nebo jiným obdobným způsobem v rámci Soutěže sankcionovány ze strany Pořadatele soutěže (zejména snížením počtu získaných hlasů). Hodnocení závažnosti porušení výše uvedených pravidel a volba důsledku je výhradně na rozhodnutí Pořadatele soutěže.

6.7. V každé kategorii bude vyhlášen 1 vítěz. Ze 14 vítězů hlavních kategorií bude následně vyhlášen absolutní vítěz Ceny popularity.

7. Pravidla soutěže v kategorii Cena Heureky

7.1. V kategorii Cena Heureky může být do Soutěže zapojený jakýkoliv e-shop, a to prostřednictvím přihlašovacího formuláře.Přihlášené e-shopy obdrží po registraci dotazník, který ověří jejich zájem o zapojení do soutěže a zjistí dodatečné informace pro hodnocení.

7.2. V kategorii Cena Heureky jsou hlavními kritérii pro výběr finalistů a vítězů zejména výjimečnost a zajímavost e-shopů.

7.3. Z nominovaných e-shopů bude odbornou porotou vybráno 5 nejlepších, z kterých bude vyhlášen jeden vítěz a 4 finalisté.

8. Pravidla soutěže v kategorii Cena Udržitelný e-shop

8.1. V kategorii Cena Udržitelný e-shop mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které se účastní programu udržitelný e-shop a jsou držiteli certifikátu „Udržitelný e-shop“ v souladu s Podmínkami programu „Udržitelný e-shop“ dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani/podminky-uzivani-loga-udrzitelny-e-shop.

8.2. V kategorii Cena Udržitelný e-shop jsou hlavními kritérii pro výběr vítězů zejména přístup e-shopů k udržitelnému rozvoji, jejich aktivity a snaha o inovace v této oblasti.

8.3. Ze zapojených e-shopů budou odbornou porotou vybrány 3 nejlepší, z kterých každý získá ocenění vítěz kategorie Cena Udržitelný e-shop.

9. Pravidla soutěže v kategorii Visa Special Award

9.1. V kategorii Visa special award mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které v roce 2024 využívali Heureka marketplace.

9.2. V kategorii Visa Special Award jsou hlavními kritérii pro výběr vítězů:
- obrat na Marketplace
- hodnocení uživatelů
- počet uskutečněných objednávek
- délka využívání Marketplace

9.3. Ze zapojených e-shopů bude dle bodového ohodnocení vybrán nejúspěšnější, který získá ocenění vítěz kategorie Visa Special Award.

10. Pravidla soutěže v kategorii Agentura Roku

10.1. Do soutěže jsou automaticky zařazeni všichni Certifikovaní partneři uvedení na webu https://heureka.group/cz-cs/pro-e-shopy/certifikovani-partneri/ .

10.2. Z nominovaných agentur bude pro Českou i Slovenskou republiku vybrán jeden vítěz s největším počtem spravovaných e-shopů, které budou oceněny v soutěži ShopRoku 2024.

11. Pravidla soutěže v kategorii Značka roku

11.1. Do soutěže Značka roku jsou automaticky nominované značky, které mají v soutěži ProduktRoku umístěn alespoň jeden produkt.

11.2. Značky jsou hodnoceny dle počtu produktů umístěných v soutěži ProduktRoku.

11.3. Z nominovaných značek vyhlásíme první 3 místa pro značky s největším počtem umístěných produktů.

12. Závěrečná ustanovení

12.1. V případě zjištění nebo podezření na porušení těchto Podmínek soutěže některým e-shopem nebo jednání v rozporu s právními předpisy, může Pořadatel soutěže tento e-shop ze Soutěže vyřadit.

12.2. Na výhru v Soutěži nevzniká soutěžícím právní nárok.

12.3. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo kdykoliv v průběhu Soutěže rozšířit jakékoliv soutěžní kategorie/podkategorie.

12.4. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo Soutěž předčasně ukončit.

12.5. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo ve sporných případech rozhodnout s konečnou platností dle vlastního uvážení.

12.6. Pořadatel soutěže neodpovídá za jakékoliv technické problémy, které se v průběhu Soutěže v souvislosti s přihlašováním či hlasováním můžou vyskytnout.

12.7. Pořadatel soutěže nehradí soutěžícím žádné náklady, které jim v souvislosti s účastí v Soutěží vzniknou.

12.8. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo na změnu těchto Podmínek soutěže a jejich následné zveřejnění stejným způsobem, jakým byla Soutěž vyhlášená, a to kdykoliv v průběhu Soutěže.