O soutěži

Hledáme hvězdy mezi e‑shopy

Letos budou ty nejzářivější hvězdy e‑shopového nebe vyhlášeny již posedmé a stejně jako v předchozích letech o nich rozhodnou reální zákazníci a odborná porota. Heureka v soutěži ShopRoku vyhlásí nejkvalitnější, nejpopulárnější a nejzajímavější e‑shopy českého internetu za rok 2015.

Hlasování a registrace do soutěží byly ukončené. Výsledky se dozvíte 9. 3. 2016.

Cena kvality

Cena zákazníků, kteří hodnotí své zkušenosti s nákupem v e‑shopech za uplynulý rok. Loni o výhercích této ceny rozhodlo přes 3,5 milionu vyplněných dotazníků v rámci služby Ověřeno zákazníky. Vyhlášeni budou vítězové a dva finalisté ve 13 kategoriích a vítězové v 38 podkategorií. Současně bude vyhlášen absolutní vítěz, tedy nejkvalitnější e‑shop roku 2015.

Registrace

Každý e‑shop, který se chce ucházet o Cenu kvality se musí do soutěže registrovat. Jednou z podmínek pro registraci je zapojení e‑shopu ve službě Ověřeno zákazníky a získání certifikátu. Registrace probíhá pomocí formuláře, který naleznete pod záložkou ShopRoku v administraci Heureky, v období od 1. 12. 2015 do 31. 1. 2016. Při registraci musí e‑shop zvolit kategorii, ve které se chce o cenu ucházet. Vyhrazujeme si právo přeřadit e‑shop do jiné vhodnější kategorie, pokud zvolená kategorie nebude korespondovat s většinovým sortimentem, který e‑shop prodává. Registrace do Ceny kvality pro rok 2015 byla ukončena.

Hlasování

Hlasování se účastní všichni zákazníci, kteří během soutěžního období, tedy od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2015 nakoupili a poté ohodnotili e‑shop přes dotazník spokojenosti.

Vyhlášení

Vyhlášeni budou vítězové jednotlivých podkategorií, z těchto vítězů vzniknou u jednotlivých kategorií dva finalisté a jeden vítěz, který obdrží cenu. Na závěr bude ze 13 vítězů hlavních kategorií vyhlášen absolutní vítěz. Všichni finalisté a vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2015 Cena Kvality.

Soutěžní kategorie

Pokud si nejste jisti, kam váš e‑shop zařadit, podívejte se na obsah soutěžních kategorií dle následujícího seznamu.

    • Autodoplňky
    • Autodíly
    • Pneumatiky
    • Bytový textil a doplňky
    • Koupelny
    • Kuchyně
    • Dětské zboží
    • Dílna
    • Nábytek
    • Stavebniny
    • Zahrada
    • Bílé zboží
    • Foto
    • Software
    • TV, video, audio
    • Erotické zboží
    • Chovatelství
    • E-kouření a tabák
    • Hudební nástroje
    • Rybaření
    • Kosmetika
    • Parfémy
    • Zdraví
    • Módní doplňky
    • Oblečení
    • Obuv
    • Obchodní domy
    • Fitness
    • Sportovní oblečení
    • Sportovní pomůcky
    • Sportovní výživa
    • Kancelářské potřeby
    • Mobily a GPS
    • PC a příslušenství
    • PC hry a herní zařízení
    • Tiskárny a příslušenství
    • Filmy a hudba
    • Jídlo a nápoje
    • Knihy a e-čtení
    • Masky a kostýmy
    • Zážitky

Cena popularity

Cena internetových uživatelů, kteří vybírají své nejoblíbenější e‑shopy roku 2015. Hlasování probíhalo od 1. 12. 2015 do 28. 2. 2016. Vyhlášen bude jeden absolutní vítěz s největším počtem hlasů a devět finalistů. Výsledky se dozvíte 9. 3. 2016.

Registrace

Do této soutěže není třeba se registrovat. E‑shopy mohou aktivně vyzývat své uživatele k hlasování například newslettery či bannery na svém webu. Je však zakázáno „kupovat si hlasy“ nebo podmiňovat hlasy jakoukoli formou slevy nebo zvýhodnění.

Vyhlášen bude jeden absolutní vítěz s největším počtem hlasů a devět finalistů.

Hlasování

V Ceně popularity může hlasovat každý internetový uživatel, a to v období od 1. 12. 2015 do 28. 2. 2016. Stačí jen vybrat jeden až tři nejoblíbenější e‑shopy a odeslat hlasovácí formulář. V průběhu soutěže může každý uživatel hlasovat pouze jednou. Další hlasy od jednoho uživatele budou ignorovány. Hlasování do Ceny popularity za rok 2015 bylo ukončeno 28. 2. 2016.

Vyhlášení

Vyhlášeno bude 9 finalistů a jeden absolutní vítěz, kterému bude předána cena. Všichni finalisté a vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2015 Cena Popularity.

Cena Heureky

O Cenu Heureky se může ucházet e‑shop, který je něčím výjimečný a který prokazatelně splňuje některá z následujících kritérií: stojí za ním zajímavý příběh, přispívá k sociální integraci, nebo je něčím jakkoliv unikátní. O vítězi Ceny Heureky rozhodne odborná porota složená z předních osobností českého e‑commerce trhu. Vyhlášen bude absolutní vítěz a dva finalisté.

Registrace

Registrace do Ceny Heureky probíhá pomocí formuláře v období od 1. 12. 2015 do 31. 1. 2016. Registrovat e‑shop, který je něčím zajímavý, může kdokoliv — jeho provozovatel, jeho zákazník a podobně. Registrace e‑shopu na Heurece není podmínkou. Při vyplňování formuláře uveďte, kdo e‑shop přihlašuje plus kontaktní údaje, link na e‑shop, stručný popis činnosti e‑shopu a informace, čím je výjimečný a proč by právě tento e‑shop měl vyhrát. Registrace do Ceny Heureky pro rok 2015 byla ukončena.

Hlasování

Po ukončení registrací budou vybrány ty nejzajímavější projekty a zařazeny do nominace. Z nominovaných pak vybere odborná porota dva finalisty a vítězný e‑shop, který získá Cenu Heureky.

Vyhlášení

Vyhlášeni budou dva finalisté a jeden vítěz, kterému bude předána cena. Finalisté i vítěz jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2015 Cena Heureky.

Odborná porota

Tomáš Braverman
Tomáš Braverman
CEO Heureka
Jan Vetyška
Jan Vetyška
Výkonný ředitel APEK
Ján Simkanič
Ján Simkanič
Výkonný ředitel Internet Info
Pavlína Louženská
Pavlína Louženská
Marketing & Love ZOOT
Tomáš Čupr
Tomáš Čupr
Partner Enern
Spoluzakladatel Slevomat.cz, DameJidlo.cz, Rohlik.cz
David Špinar
David Špinar
Head of performance Google
Ondřej Raška
Ondřej Raška
Founding partner at Miton
Magdalena Divišová
Magdalena Divišová
CEO Online people
Marek Valvoda
Marek Valvoda
CEO Moje hračka
Vítěz Cena Heureky 2014
Jan Beránek
Jan Beránek
Redaktor Lupa.cz
Michal Šmída
Michal Šmída
Founder/CEO Twisto payments
Miroslav Uďan
Miroslav Uďan
CEO Shoptet

Pořadatelem soutěže ShopRoku 2015 je společnost Heureka Shopping s. r. o., provozovatel nákupního rádce Heureka.cz, který lidem radí při výběru produktů a kvalitních obchodů. Pořadatel si vyhrazuje právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech souvisejících s pořádáním soutěže, a to včetně jejího přerušení, odvolání či úpravy pravidel. Pokud vznikne důvodné podezření, že výsledky soutěže se subjekt pokusil zfalšovat nebo porušit podmínky, má pořadatel právo daný obchod ze soutěže vyřadit.