O soutěži

Hledáme hvězdy mezi e‑shopy

V Březnu 2017 budou ty nejzářivější hvězdy e‑shopového nebe vyhlášeny již poosmé a stejně jako v předchozích letech o nich rozhodnou reální zákazníci a odborná porota. Heureka v soutěži ShopRoku vyhlásí nejkvalitnější, nejpopulárnější a nejzajímavější e‑shopy českého internetu za rok 2016.

Hlasování a registrace do soutěží budou probíhat od Prosince 2016 do Února 2017. Výsledky se dozvíte na konci Března 2017.

Cena kvality

Cena zákazníků, kteří hodnotí své zkušenosti s nákupem v e‑shopech za uplynulý rok. Minulý rok vzešel vítěz ze 4 miliónů vyplněných dotazníků. Vyhlásíme vítěze a dva finalisty ve 13 kategoriích a vítěze a finalisty ve 40 podkategoriích. Současně vyhlásíme absolutního vítěze, tedy nejkvalitnější e‑shop roku 2016.

Přihlášení

Do Ceny kvality zapojujeme všechny e-shopy, které využívají službu Ověřeno zákazníky a zároveň jsou držiteli certifikátu této služby. Zapojené obchody mají možnost si zvolit kategorii, ve které se chtějí o cenu ucházet. Kategorii je možné vybrat od 1. 12. 2016 do 31. 1. 2017, a to v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Cena kvality. Pokud si obchod kategorii nezvolí, přidělíme mu ji. Vyhrazujeme si právo přeřadit e‑shop do jiné, vhodnější kategorie, pokud zvolená kategorie nebude korespondovat s většinovým sortimentem, který e‑shop prodává.

Hlasování

Hlasování se účastní všichni zákazníci, kteří během soutěžního období, tedy od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2016 nakoupili a poté ohodnotili spokojenost s nákupem přes dotazník spokojenosti ve službě Ověřeno zákazníky.

Vyhlášení

Vyhlášeni budou finalisté a vítězové jednotlivých podkategorií. Z těchto vítězů/finalistů vzniknou v jednotlivých hlavních kategoriích dva finalisté a jeden vítěz. Cenu obdrží vždy vítěz hlavní kategorie. Na závěr vyhlásíme ze 13 vítězů hlavních kategorií absolutního vítěze Ceny kvality. Všichni finalisté a vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2016 Cena Kvality v kategorii, ve které uspěli. Hodnocení e-shopů probíhá na základě kritérií z dotazníků spokojenosti, zejména se hledí na: dodací dobu, procento doporučujících zákazníků, komunikace obchodu, přehlednost webových stránek, ale i počet hodnocení.

Soutěžní kategorie

Pokud si nejste jisti, kam váš e‑shop zařadit, podívejte se na obsah soutěžních kategorií dle následujícího seznamu.

    • Autodoplňky
    • Autodíly
    • Pneumatiky
    • Bytový textil a doplňky
    • Koupelny
    • Kuchyně
    • Dětské zboží
    • Dílna
    • Nábytek
    • Stavebniny
    • Zahrada
    • Bílé zboží
    • Foto
    • TV, video, audio
    • Erotické zboží
    • Chovatelství
    • E-kouření a tabák
    • Galanterie
    • Hudební nástroje
    • Ruční práce a tvoření
    • Rybaření
    • Kosmetika
    • Parfémy
    • Zdraví
    • Módní doplňky
    • Oblečení
    • Obuv
    • Obchodní domy
    • Fitness
    • Sportovní vybavení
    • Sportovní výživa
    • Kancelářské potřeby
    • Mobily a GPS
    • PC a příslušenství
    • PC hry a herní zařízení
    • Software
    • Tiskárny a příslušenství
    • Dárky a zábava
    • Filmy a hudba
    • Jídlo a nápoje
    • Knihy a e-čtení
    • Masky a kostýmy
    • Zážitky

Cena popularity

Cena internetových uživatelů, kteří vybírají své nejoblíbenější e‑shopy roku 2016. Hlasování probíhá od 1. 12. 2016 do 28. 2. 2017. Vyhlásíme jednoho absolutního vítěze s největším počtem hlasů a devět finalistů. Výsledky zveřejníme v březnu 2017.

Přihlášení

Do Ceny popularity není potřeba se registrovat. E‑shopy mohou aktivně vyzývat své uživatele k hlasování například skrze newslettery či bannery na svém webu, případně jinou formou reklamy (TV, radio). Povolené jsou také tzv. spotřebitelské soutěže. Zakázáno je zejména kupování hlasů prostřednictvím slev na nákup v obchodě a podmiňování hlasů slevou či zvýhodněním na nákup v e-shopu. Obchody, které poruší podmínky, ze soutěže vyřadíme.

Vyhlášen bude jeden absolutní vítěz s největším počtem hlasů a devět finalistů.

Hlasování

V Ceně popularity může hlasovat každý internetový uživatel, a to v období od 1. 12. 2016 do 28. 2. 2017. Stačí jen vybrat jeden až tři nejoblíbenější e‑shopy, odeslat hlasovací formulář a potvrdit své hlasování kliknutím na link, který mu přijde do e-mailu. V průběhu soutěže může každý uživatel hlasovat pouze jednou. Další hlasy od jednoho uživatele budeme ignorovat.

Vyhlášení

Vyhlášeno bude 9 finalistů a jeden absolutní vítěz. Všichni finalisté a vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2016 Cena Popularity.

Cena Heureky

Cena udělená odbornou porotou složenou z předních osobností českého e-commerce trhu. O cenu se mohou ucházet e-shopy, které jsou něčím výjimečné, stojí za nimi zajímavý příběh, přispívají k sociální integraci, nebo jsou jakkoliv unikátní. Vyhlásíme vítěze a dva finalisty.

Přihlášení

Registrace do Ceny Heureky probíhá pomocí formuláře v období od 1. 12. 2016 do 31. 1. 2017. Registrovat e‑shop, který je něčím zajímavý, může kdokoliv — jeho provozovatel, jeho zákazník a podobně. Registrace e‑shopu na Heurece není podmínkou. Při vyplňování formuláře uveďte, kdo e‑shop přihlašuje plus kontaktní údaje, link na e‑shop, stručný popis činnosti e‑shopu a informace, čím je výjimečný a proč by právě tento e‑shop měl vyhrát.

Hlasování

Po ukončení registrací budou vybrány ty nejzajímavější projekty a zařazeny do nominace. Z nominovaných pak vybere odborná porota dva finalisty a vítězný e‑shop, který získá Cenu Heureky.

Vyhlášení

Vyhlášeni budou dva finalisté a jeden vítěz. Finalisté i vítěz jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2016 Cena Heureky.