O soutěži
CENA KVALITY
Cena zákazníků, kteří hodnotí své zkušenosti s nákupem v e-shopech za uplynulý rok. Vyhlásíme vítěze a dva finalisty ve 13 kategoriích a vítěze a finalisty ve 47 podkategoriích. Současně vyhlásíme absolutního vítěze, tedy nejkvalitnější e-shop roku 2022.
Přihlášení
Do Ceny kvality zapojujeme všechny e-shopy, které využívají službu Ověřeno zákazníky a zároveň jsou držiteli certifikátu této služby. Zapojené obchody mají možnost si zvolit kategorii, ve které se chtějí o cenu ucházet. Kategorii bylo možné vybrat do 28. 2. 2023. Pokud si obchod kategorii nezvolí, přidělíme mu ji. Vyhrazujeme si právo přeřadit e-shop do jiné, vhodnější kategorie, pokud zvolená kategorie nebude korespondovat s většinovým sortimentem, který e-shop prodává.
Vyhlášení
Vyhlášeni budou finalisté a vítězové jednotlivých podkategorií. Z těchto vítězů/finalistů vzniknou v jednotlivých hlavních kategoriích dva finalisté a jeden vítěz. Cenu obdrží vždy vítěz hlavní kategorie. Na závěr vyhlásíme ze 13 vítězů hlavních kategorií absolutního vítěze Ceny kvality. Všichni finalisté a vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2022 Cena Kvality v kategorii, ve které uspěli. Vyhlášení e-shopů probíhá na základě kritérií z dotazníků spokojenosti, zejména se hledí na procento doporučujících zákazníků, dále se hledí i na dodací dobu, komunikace obchodu, přehlednost webových stránek, ale i počet hodnocení.
Soutěžní kategorie
Pokud si nejste jisti, kam váš e-shop zařadit, podívejte se na obsah soutěžních kategorií dle následujícího seznamu.
CENA POPULARITY
Cena internetových uživatelů, kteří vybírají své nejoblíbenější e-shopy roku 2022. Hlasování probíhalo do 28. 2. 2023. Vyhlášen bude vždy jeden vítěz ve 13 kategoriích, podle toho co e-shop prodává. Z těchto vítězů bude vyhlášen 1 absolutní vítěz Ceny popularity. Kategorii, ve které chce být e-shop zařazen si zvolí v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Cena popularity.
Přihlášení
Do Ceny popularity není potřeba se registrovat, ale obchod si může v administraci obchodu na Heureka.cz v záložce Cena popularity zvolit, ve které kategorii se chce o Cenu popularity ucházet. E-shopy mohou aktivně vyzývat své uživatele k hlasování například skrze newslettery či bannery na svém webu, případně jinou formou reklamy (TV, radio). Spotřebitelské soutěže jsou zakázány. Zakázáno je zejména kupování hlasů prostřednictvím slev na nákup v obchodě a podmiňování hlasů slevou či zvýhodněním na nákup v e-shopu apod. Obchody, které poruší tyto podmínky, máme právo ze soutěže vyřadit. Více se dozvíte níže v bodě 6.7. pravidel.
Vyhlášeni budou vítězové ve 13 kategoriích a jeden absolutní vítěz.
Hlasování
V Ceně popularity může hlasovat každý internetový uživatel, a to v období od 1. 12. 2022 do 28. 2. 2023. Stačí jen vybrat jeden až tři nejoblíbenější e-shopy, odeslat hlasovací formulář a potvrdit své hlasování kliknutím na link, který mu přijde do e-mailu. V průběhu soutěže může každý uživatel hlasovat pouze jednou. Další hlasy od jednoho uživatele budeme vyřazovat.
Vyhlášení
Vyhlášeno bude 13 vítězů v jednotlivých kategoriích a z nich bude vyhlášen 1 absolutní vítěz v Ceně popularity. Cenu obdrží absolutní vítěz Ceny popularity. Všichni vítězové jsou oprávněni užívat ikonku Vítěz ShopRoku 2022 Cena Popularity v kategorii, ve které zvítězí.

Soutežní kategorie
Vybírat můžete z následujících kategorií, které korespondují s hlavními kategoriemi v Ceně kvality.
- Auto - moto
- Elektro
- Móda a doplňky
- Zábava a volný čas
- Bydlení a design
- Erotické zboží
- Obchodní domy
- Dětské zboží
- Hobby
- Sport a fitness
- Dům a zahrada
- Krása a zdraví
- Výpočetní a telekomunikační technika
CENA HEUREKY
Cena udělená odbornou porotou složenou z předních osobností českého e-commerce trhu. O cenu se mohou ucházet e-shopy, které jsou něčím výjimečné, stojí za nimi zajímavý příběh, přispívají k sociální integraci, nebo jsou jakkoliv unikátní. V tomto ročníku budeme oceňovat celkem 5 nejlepších e-shopů, ze kterých následně vyhlásíme dva finalisty a jednoho absolutního vítěze.
Přihlášení
Registrace do Ceny Heureky byla možná do 28. 2. 2023.
Hlasování
Po ukončení registrací budou vybrány ty nejzajímavější projekty a zařazeny do nominace. Z nominovaných pak vybere odborná porota 5 nejlepších e-shopů, ze kterých následně vyhlásíme dva finalisty a jednoho absolutního vítěze. Dva finalisté a absolutní vítěz získají Cenu Heureky.
Vyhlášení
Finalisté i vítěz jsou oprávněni užívat ikonku Finalista/Vítěz ShopRoku 2021 Cena Heureky.

Odborná porota pro Cenu Heureky

Tomáš Braverman
CEO Heureka Group

Jan Vetyška
Výkonný ředitel APEK

František Štrupl
Retail Industry Head Google CZ & SK

Johan Hornof
CTO Listabl.com

David Špinar
CEO Miton

Miroslav Němý
Reportér magazínu Forbes

Simona Kijonková
Zakladatelka Zásilkovny a CEO Packeta Group

Martina Kafková
Zakladatelka eventové agentury M-ocean

Martin Mates
CEO Econea
CENA UDRŽITELNÉHO E-SHOPU
Ocenění Cenu Udržitelného e-shopu mohou získat e-shopy, které na Heurece získaly certifikát Udržitelný e-shop nejpozději do 28. 2. 2023. Jedná se o obchody s uvědomělým přístupem založeným na udržitelném provozu. Jsou tedy etické nejen k zaměstnancům a zákazníkům, ale i šetrné k životnímu prostředí. Cenu 3 nejlepším Udržitelným e-shopům udělí odborná porota složená z odborníků zabývajících se udržitelností.
Přihlášení
Registrace do Ceny Udržitelného e-shopu vzniká automaticky po získání certifikátu Udržitelný e-shop. Ještě jej nemáte? Více zjistíte na tomto webu.
Hlasování a vyhlášení
Ze všech certifikovaných e-shopů ocení odborná porota 3 nejlepší e-shopy. Odměnou bude soška s ikonou Cena Udržitelného e-shopu, která bude předána v dubnu 2023 na slavnostním galavečeru ShopRoku. Oceněným e-shopům se také zobrazí ikonka ShopRoku - Udržitelný e-shop na webu Heureka.cz.
Odborná porota udržitelný eshop

Jakub Málek
Jednatel společnosti PEYTON legal, advokátní kancelář s.r.o.

Petr Novotný
Vedoucí oddělení konzultací, Institut Cirkulární Ekonomiky z.ú

Jitka Haubová
Členka představenstva a provozní ředitelka, Komerční banka, a.s.

Dan Heuer
CEO Fair Venture & Impact metrics

Prof. Ing. Vladimír Kočí, Ph.D., MBA
Vedoucí Ústavu udržitelnosti a produktové ekologie VŠCHT Praha

Marcel Gajdoš
Group Manager CZ, SK, HU, Visa
Visa Special Award
O ocenění Visa Special Award soutěží e-shopy, které v roce 2022 působily na Heureka Marketplace. U těchto e-shopů porovnáme obrat na Heureka Marketplace, hodnocení uživatelů, počet uskutečněných objednávek a délku využívání Heureka Marketplace. Každá porovnávaná hodnota je ohodnocena body s různou váhou a na jejich základě vyhlásíme nejúspěšnějšího obchodníka na Heureka Marketplace. Díky různě bodovaným hodnotám mohou vyhrát i menší nebo méně známé e-shopy.
Přihlášení
Registrace do Visa Special Award vzniká automaticky v případě využití Heureka Marketplace v roce 2022. Ještě nevyužíváte Heureka Marketplace? Více zjistíte na tomto webu.
Vyhlášení
Ze všech e-shopů působících v roce 2022 na Heureka Marketplace vyhlásíme e-shop s nejvyšším počtem získaných bodů. Odměnou bude soška s ikonou Visa Special Award, která bude předána v dubnu 2023 na slavnostním galavečeru ShopRoku.

PODMÍNKY SOUTĚŽE SHOPROKU 2022
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto podmínky upravují pravidla soutěže ShopRoku 2022 (dále jen „Soutěž“) a společně s dalšími informacemi k Soutěži, dostupnými na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“, stanovují úplná pravidla Soutěže (dále jen „Podmínky soutěže“).
2. Pořadatel soutěže
2.1. Pořadatelem Soutěže je společnost Heureka Group a.s., se sídlem Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8, IČO 078 22 774, která je provozovatelem nákupního rádce Heureka.cz (dále jen „Pořadatel soutěže“).
3. Termín konání soutěže
3.1. Soutěž bude probíhat od 1. 12. 2022 do 28. 2. 2023. Visa special award se hodnotí za období od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022.
3.2. Vyhlášení vítězů a finalistů se uskuteční v dubnu 2023. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo změnit termín vyhlášení dle potřeby.
4. Soutěžní kategorie
4.1. Soutěž probíhá v 5 kategoriích, a to Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky, Cena Udržitelný e-shop a Visa special award.
5. Pravidla soutěže v kategorii Cena kvality
5.1. V kategorii Cena kvality mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které mají implementovanou službu Ověřeno zákazníky a jsou držiteli certifikátu „Ověřeno zákazníky“ v souladu s Obchodními podmínkami programu „Ověřeno zákazníky“ dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani/podminky-pouzivani-programu-overeno-zakazniky.
5.2. Soutěžit se bude ve 13 kategoriích a 47 podkategoriích, které jsou zveřejněné na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“.
5.3. Provozovatelé e-shopů musí zvolit kategorii/podkategorii, v rámci které mají zájem se svým e-shopem soutěžit, a to v administraci obchodu na portále Heureka.cz v záložce Cena kvality, přičemž každý e-shop může soutěžit pouze v 1 kategorii/podkategorii.
5.4. V případě, že k volbě kategorie/podkategorie dle předchozího odstavce ze strany provozovatele nedojde, bude e-shopu přidělena Pořadatelem soutěže.
5.5. Pořadatel soutěže si dále vyhrazuje právo přeřadit e-shop do jiné, vhodnější kategorie/podkategorie, pokud provozovatelem zvolená kategorie/podkategorie nebude korespondovat s většinovým sortimentem, který je na e-shopu nabízen.
5.6. Hlasování o finalistech a vítězích proběhne ze strany zákazníků, kteří budou hodnotit své reálné zkušenosti s nákupem v e-shopech za uplynulý rok.
5.7. V každé kategorii a podkategorii bude vyhlášen 1 vítěz a 2 finalisté. Ze 13 vítězů hlavních kategorií bude následně vyhlášen absolutní vítěz Ceny kvality.
6. Pravidla soutěže v kategorii Cena popularity
6.1. V kategorii Cena popularity budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy obchodníků, kteří jsou s těmito e-shopy registrováni na portálu Heureka.cz a odesílají na portál nabídky svého zboží a služeb způsobem dle čl. 3 Podmínek používání nákupní galerie Heureka.cz, dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-zakazniky/podminky-pouzivani-pro-zakazniky/podminky-pouzivani-nakupni-galerie-heureka.cz, a využívají režim PPC.
6.2. Soutěžit se bude ve 13 kategoriích, které jsou zveřejněné na stránkách https://www.shoproku.cz/ v části „O soutěži“.
6.3. Provozovatelé e-shopů musí zvolit kategorii, v rámci které mají zájem se svým e-shopem soutěžit, a to v administraci obchodu na portále Heureka.cz v záložce Cena popularity, přičemž každý e-shop může soutěžit pouze v 1 kategorii. Pro přidělení a změnu kategorie se uplatní pravidla uvedená v čl. 5.4. a 5.5. těchto Podmínek soutěže.
6.4. Hlasování se může účastnit každý internetový uživatel, a to prostřednictvím hlasovacího formuláře a kliknutím na potvrzovací link. Každý uživatel může přidělit svůj hlas 1 až 3 nejoblíbenějším e-shopům. Hlasovat přitom může každý uživatel jen 1krát. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo vyřadit hlasy uživatelů, u kterých zjistí nebo bude mít podezření na porušení výše uvedených pravidel.
6.5. Internetoví uživatelé mohou hlasovat pro jakýkoliv e-shop, a to i pro takový, který nesplňuje podmínku pro automatické zapojení do Soutěže dle čl. 6.1. těchto Podmínek soutěže.
6.6. E-shopy mohou aktivně vyzývat uživatele k hlasování v Soutěži. Povolenými způsoby prezentace je použití newsletterů či bannerů na stránkách e-shopu nebo jiné formy reklamy (TV, rádio apod.).
6.7. Nedovolenou formou prezentace je pořádání spotřebitelských soutěží, s cílem ovlivnit hlasování uživatelů. Dále se nesmí zejména kupování hlasů prostřednictvím slev na nákup v daném e-shopu (nebo v jiném e-shopu konkrétního obchodníka) či jiných zvýhodnění pro nákup v daném e-shopu (nebo v jiném e-shopu konkrétního obchodníka) apod. V případě porušení těchto pravidel můžou být e-shopy ze Soutěže vyřazeny nebo jiným obdobným způsobem v rámci Soutěže sankcionovány ze strany Pořadatele soutěže (zejména snížením počtu získaných hlasů). Hodnocení závažnosti porušení výše uvedených pravidel a volba důsledku je výhradně na rozhodnutí Pořadatele soutěže.
6.8. V každé kategorii bude vyhlášen 1 vítěz. Ze 13 vítězů hlavních kategorií bude následně vyhlášen absolutní vítěz Ceny popularity.
7. Pravidla soutěže v kategorii Cena Heureky
7.1. V kategorii Cena Heureky může být do Soutěže zapojený jakýkoliv e-shop, a to prostřednictvím přihlašovacího formuláře.
7.2. V kategorii Cena Heureky jsou hlavními kritérii pro výběr finalistů a vítězů zejména výjimečnost a zajímavost e-shopů.
7.3. Z nominovaných e-shopů bude odbornou porotou vybráno 5 nejlepších, z kterých budou následně vyhlášené první tři místa a dva finalisté.
8. Pravidla soutěže v kategorii Cena Udržitelný e-shop
8.1. V kategorii Cena Udržitelný e-shop mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které se účastní programu udržitelný e-shop a jsou držiteli certifikátu „Udržitelný e-shop“ v souladu s Podmínkami programu „Udržitelný e-shop“ dostupnými na https://www.heurekashopping.cz/pro-obchodni-partnery/podminky-pouzivani/podminky-uzivani-loga-udrzitelny-e-shop.
8.2. V kategorii Cena Udržitelný e-shop jsou hlavními kritérii pro výběr vítězů zejména přístup e-shopů k udržitelnému rozvoji, jejich aktivity a snaha o inovace v této oblasti.
8.3. Ze zapojených e-shopů budou odbornou porotou vybrány 3 nejlepší, z kterých každý získá ocenění vítěz kategorie Cena Udržitelný e-shop.
9. Pravidla soutěže v kategorii Visa special award
9.1. V kategorii Visa special award mohou soutěžit a budou do Soutěže automaticky zapojeny všechny e-shopy, které v roce 2022 využívali Heureka marketplace.
9.2. V kategorii Visa special award jsou hlavními kritérii pro výběr vítězů:
- obrat na Marketplace
- hodnocení uživatelů
- počet uskutečněných objednávek
- délka využívání Marketplace
9.3. Ze zapojených e-shopů bude dle bodového ohodnocení vybrán nejúspěšnější, který získá ocenění vítěz kategorie Visa special award.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. V případě zjištění nebo podezření na porušení těchto Podmínek soutěže některým e-shopem nebo jednání v rozporu s právními předpisy, může Pořadatel soutěže tento e-shop ze Soutěže vyřadit.
10.2. Na výhru v Soutěži nevzniká soutěžícím právní nárok.
10.3. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo kdykoliv v průběhu Soutěže rozšířit jakékoliv soutěžní kategorie/podkategorie.
10.4. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo Soutěž předčasně ukončit.
10.5. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo ve sporných případech rozhodnout s konečnou platností dle vlastního uvážení.
10.6. Pořadatel soutěže neodpovídá za jakékoliv technické problémy, které se v průběhu Soutěže v souvislosti s přihlašováním či hlasováním můžou vyskytnout.
10.7. Pořadatel soutěže nehradí soutěžícím žádné náklady, které jim v souvislosti s účastí v Soutěží vzniknou.
10.8. Pořadatel soutěže si vyhrazuje právo na změnu těchto Podmínek soutěže a jejich následné zveřejnění stejným způsobem, jakým byla Soutěž vyhlášená, a to kdykoliv v průběhu Soutěže.